انتخابات

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۱۳۸ دستگاه اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل‌ شده‌اند و بیش از ۷۵ درصد خدمات آن‌ها از این طریق ارائه می‌شود.

اتصال ۱۳۸ دستگاه اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

جواد موحد ،معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه نشست خبری که در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: بحث دولت الکترونیک و هوشمندسازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شده بود و اکنون ۱۳۸ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل‌ شده‌اند که بیش از ۷۵ درصد خدمات آن‌ها از این طریق ارائه می‌شود. همچنین بیش از ۴۸ میلیون نفر توانسته‌اند شناسه دیجیتال از طریق یک بار احراز هویت به دست آورند.

وی افزود: برای نخستین بار پنجره ملی خدمات موضوعی شکل گرفت. به طور مثال پنجره واحد مدیریت زمین یکی از آن است و کاربران می‌توانند برای تغییر کاربری و سایر موارد از این پنجره استفاده کنند.

حامد منکرسی معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات هم در ادامه این نشست گفت: تراکنش بین دستگاه ها زمان راه اندازی ۳ میلیارد بوده اما در دوسال گذشته  به ۱۹ میلیارد تراکنش رسید. امیدواریم توسعه دانش که در قانون برنامه هفتم توسعه و در راستای هوشمندسازی دستگاه ها صورت گرفته ادامه پیدا کند کنند تا مردم شاهد استقرار دولت هوشمند باشند .

وی ادامه داد: تنظیم‌گری مراکز داده و خدمات ابری به بخش خصوصی سپرده شد  و صدور مجوز برای فعالیت در حوزه خدمات ابری برای ۲۰ شرکت در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت در پنج محور اصلی در حوزه سکوهای دیجیتال و پیام‌رسان‌های داخلی گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که سازمان در دولت سیزدهم دنبال کرد، تنظیم‌گری و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بود.

وی افزود: در این مدت سه سال میزان پیشرفت در تعداد کاربران پیام‌رسان ها وسکوها پنج برابر افزایش یافت و ترافیک هم پنج برابر شد. در ایتا افزایش کاربران ۱۰ و افزایش ترافیک ۱۳ برابر بود که نشان‌دهنده اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و جوانان و کارشناسان است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 منکرسی راه‌اندازی امکان اتصال متقابل بین پیام‌رسان‌های داخلی و ارسال پیام انبوه را از دیگر بخش‌های توسعه پیام‌رسان‌های داخلی دانست.

به گزارش آنا، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک تا ۱۲ تیر در محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی برقرار است.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.